Followers, thanks

Followers

Kandungan PM

Bab 1: Wulan: Aini Melati @ Wulan... Aku adalah Wulan. (penamat di tempat yang sama)
Bab 2:BakriKameel b.Badrulhisyam...Aku adalah Kameel.(Penamat di tempat yang sama)
Bab 3:Zara Orkhid Bt Desa..Aku adalah Zara
(Penamat di tempat yang sama)
Bab 4:Dunia Derita (sambungan di penamat yang sama)
Bab 5;Seindah Pertemuan.
Bab 6:Bulan yang tercalar
Bab 7:Bulan yang terus berdarah.
Bab 8:Bulan yang tersenyum.
Bab 9:Gemilau Cahaya Bulan.
Bab 10: Rembulan Cinta

Thanks for visiting...

Blog Nora Fuad

Blog Nora Fuad
Blog Nora Fuad, sila klik. Tq

About Me

My photo
pernah belajar mass com, edu...older of 4 siblings.Married to Fuad Halimi.Ex teacher to MGS Klang,MGS KL,SMK Tunku Putra,Langkawi. Ex Student SMK Sultanah Bahiyah,SMK Mahsuri Langkawi,UKM dan UM.

Novel pertama Okt 2010

Novel pertama Okt 2010
NOVEL PERTAMA OKT 2010... Link info novel, sila klik gambar.TQ

NOVEL KE 2

NOVEL KE 2
NOVEL KE2, FEB 2011, Info sila klik di gambar. TQ

Tuesday, May 31, 2011

Sinopsis penuh

Berfokuskan peluang kedua, ‘Rembulan biru’ adalah fenomena yang hanya muncul setiap 2.7.. bagi setiap tahun. Bermakna, hanya sekerap itu, manusia akan dapat melihat rembulan purnama dua kali dalam bulan yang sama. Rembulan cinta seperti mana datangnya Rembulan biru juga diharapkan dapat menjenguk kehidupan Kameel Bakri, Jamilah Mira Estee, Wulan@Aini Melati, Zara Orkhid, Dr Rafique dan Hamdan Erwan. Dapatkan mereka merasa peluang cinta  kedua @rembulan cinta yang datangnya seindah bulan Rembulan Biru?

Kameel, Sang suami yang menjadi pungguk kepada Bulannya, Yang Mira@ Jamilah Asmira Estee.  Walaupun lebih 180 purnama, tidak bersua, kesetiaannya tidak bertepi. Beristerikan Wulan dan berbapakan Ris dan Nina, tidak cukup menjadikan dia setia Sang Pungguk kepada ‘Sang Isteri’. Dia masih rindukan ……..Jamilah Asmira Estee!Berpisah di Perth dan bertemu kembali di Perth, adakah akan menyemarakkan cinta?

Wulan@Aini Melati: Sang Bulan kepada siPungguk, Rafique. Menjadi isteri, kepada Kameel, sekadar mengasak ingatan kepada Rafique. Bertemu lagi, menjadikan perasaan itu mengasak emosi dan memori luka! Dr Rafique dan Wulan yang sudah beristeri dan bersuami! Adakah Bulan dan Pungguk bisa bersatu?

Jamilah Asmira Estee: Dia tinggalkan ‘jiwanya’ dan ‘dewa cintanya’ di saat dia amat memerlukan dengan mengorbankan hati dan emosinya kerana tidak mahu menghancurkan perkahwinan Kameel dan isterinya Wulan. Badai akibat perpisahan yang berlaku di Universiti Murdoch di Perth menjadikan dia hanya mampu bersendirian. Akhirnya, di Perth, Kota cinta, dia bertemu Kameel lagi. Mampukan perpisahan memisahkan mereka lagi? Sanggupkah dia menjadi orang kedua lagi?

Zara Orkhid@Miss Forgie @ Vannes, Perancis, bersikap skeptis’, ragu-ragu terhadap lelaki hanya kerana bapanya seorang yang bersikap kuasa ‘veto’, menguasai orang lain dengan mudah. Dapatkan Erwan atau Zariff Iskandar  mengubah sikap skeptis Zara kepada lelaki?

   Cinta adalah pengorbanan! Cinta bermakna, anda tidak selamanya bersatu! Sama-sama mengarak cinta di Vannes, menjelajah bumi Eropah, seperti di Jerman, Rom, Vannes dan Swiszerland, serta menyelami cinta di Pulau Cinta@ Pulau Tuba.



No comments:

Post a Comment